Blogroll

ဒုတိယ ကမာၻစစ္အတြင္းက ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေသာ နာမည္ေက်ာ္ “ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း” အထိမ္းအမွတ္ျပတုိက္ကုိ မြန္ျပည္နယ္ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕၌ ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ျပဳလုိက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္နယ္အစုိးရအဖြဲ႔ထံမွ သိရသည္။


ထိန္းသိမ္းမႈ ကင္းမဲ့ေနေသာ သမိုင္းဝင္ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း (ဓာတ္ပံု – ဧရာဝတီ)

အဆုိပါ အထိမ္းအမွတ္ ျပတိုက္ေဆာက္လုပ္ခြင့္ကုိ တလမြန္ ကုမၸဏီက ရရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ျပတုိက္ ေျမေနရာကုိ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕ စည္ပင္ သာယာေရး အဖြဲ႔ထံမွ ႏွစ္ရွည္ ငွားရမ္းသည့္ စနစ္ျဖင့္ လုပ္ကုိင္ခြင့္ရရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု မြန္ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ စီမံကိန္း၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ မင္းႏြယ္စိုးက ဧရာ၀တီသုိ႔ ေျပာသည္။

“ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕ကေတာ့ အရင္ကတည္းက ျပတိုက္ေဆာက္ဖို႔ လ်ာထားတဲ့ တလမြန္ ကုမၸဏီကိုပဲ ခြင့္ျပဳခဲ့တာ။ ေျမေနရာ အတြက္ေတာ့ မၿပီးျပတ္ေသးဘူးလားေတာ့ မေျပာတတ္ေသးဘူး။ ေျမေနရာကို ကုမၸဏီကို အပိုင္ေပးတဲ့ စနစ္မဟုတ္ဘူး။ သူတုိ႔ကုိေဆာက္လုပ္ ငွားရမ္းခြင့္ပဲ ေပးတာ။ အေသးစိတ္ေတာ့ မေျပာႏိုင္ေသးဘူး”ဟု ၎က ဆိုသည္။

ယခု ေဆာက္လုပ္မည့္ ျပတုိက္သည္ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕ရွိ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း တည္ေဆာက္ခဲ့ရာတြင္ က်ဆံုးခဲ့ရေသာ ႏိုင္ငံ တကာ တပ္ဖြဲ႕မွ စစ္သားမ်ား၏ ဂူဗိမာန္ ႏွင့္ ဆက္စပ္မႈ ရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပတိုက္ကို ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားႏွင့္အညီ ဆြဲေဆာင္မႈရွိေစမည့္ ျပကြက္မ်ား ထည့္သြင္းႏိုင္လွ်င္ ေရရွည္ရပ္တည္ေရးအတြက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ မင္းႏြယ္စိုးက ေျပာျပသည္။

ျပတုိက္ ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ရထားသည့္ တလမြန္ ကုမၸဏီ အေနျဖင့္လည္း ျပတုိက္ေဆာက္လုပ္ရန္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ထား ေၾကာင္း၊ အိမ္နီးခ်င္း ထုိင္းႏုိင္ငံ ကန္ခ်နဘူရီၿမိဳ႕ရွိ ေသမင္းတမန္ မီးရထားလမ္း ျပတုိက္သုိ႔လည္း သြားေရာက္ ေလ့လာထားေၾကာင္း သိရ သည္။

“ျပတုိက္ေဆာက္ဖုိ႔ အခက္အခဲမရွိပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ျပတုိက္မွာ ျပမယ့္ သမုိင္းဆုိင္ရာ အေထာက္အထားေတြကေတာ့ အခက္အခဲရွိတယ္”ဟု တလမြန္ ကုမၸဏီပိုင္ ရွင္ ဦးႏိုင္ေမာင္တိုးက ေျပာသည္။

သုိ႔ေသာ္ ကန္ခ်နဘူရီၿမိဳ႕ရွိ ျပတုိက္တြင္ ျပသထားသည့္ သမိုင္းဆိုင္ရာပစၥည္း မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အေထာက္အထားမ်ား ျဖစ္ သည္ကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ ျပတိုက္ အတြက္ အဆိုပါ အေထာက္အထားမ်ားကို ျပန္လည္ရယူရန္ မျဖစ္ႏိုင္ဟုလည္း သူက ရွင္းျပသည္။

“က်ေနာ္သြားၾကည့္ေတာ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံထဲက ပစၥည္းေတြ ျဖစ္ေနသလုိ၊ ေနာက္ၿပီး သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕မွာ အေထာက္အထား တခ်ိဳ႕က ရွိေပ မယ့္၊ တကယ္တမ္း ပစၥည္းကိုစုေဆာင္းဖို႔ သြားၾကည့္ရင္ ေငြေၾကး ေတာင္းတာလည္း မ်ားတယ္၊ ေသမင္းတမန္ လမ္းနဲ႔ သက္ဆိုင္ခဲ့ တဲ့ ဂ်ပန္ဓား အစစ္ဆိုရင္ က်ပ္သိန္း ၂၀၀ ေလာက္အထိ ေတာင္းေနေတာ့ မတတ္ႏိုင္ဘူး”ဟု ဦးႏုိင္ေမာင္တိုးက ေျပာဆိုသည္။

လက္ရွိ အခ်ိန္တြင္ ျပခန္းတည္ေဆာက္ရန္ႏွင့္ လက္ေဆာင္ပစၥည္းမ်ား ေရာင္းခ်ရန္ ဆိုင္ခန္းမ်ားအတြက္သာ လ်ာထားၿပီး ျပတိုက္ ေရရွည္ ရပ္တည္ေရးအတြက္ စီးပြားေရး ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းတခုခုကို မစီစဥ္ရေသးေၾကာင္း၊ ေရရွည္ရပ္တည္ေရး ရန္ပံုေငြရရွိႏိုင္မည့္ လုပ္ငန္း တမ်ိဳးမ်ိဳးလုပ္ကိုင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ယူဆၾကသည္ဟု သိရသည္။

သို႔ေသာ္ မည္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ျပတိုက္ စတင္တည္ေဆာက္မည္ကိုမူ မသိရွိရေပ။
ျမန္မာႏုိင္ငံ မြန္ျပည္နယ္ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕မွ ဘုရားသံုးဆူ ေတာင္ၾကားကို ျဖတ္၍ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေပါင္ၿမိဳ႕ အထိ ေဖာက္လုပ္ထားသည့္ ယိုးဒယား-ျမန္မာ မီးရထားလမ္းသည္ အရွည္ ၁၇၅ မိုင္ရွိၿပီး ဒုတိယ ကမၻာစစ္ အတြင္း ၁၉၄၂ ခုႏွစ္မွ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္အထိ ဂ်ပန္ တို႔က ေဖာက္လုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း စာေရးဆရာ လင္းယုန္သစ္လြင္ ၏ “ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း ေခၚ ထိုင္း ျမန္မာ မီးရထားလမ္း ကုိယ္ေတြ႕ ေခြ်းတပ္မွတ္တမ္း”စာအုပ္၌ ေရးသားထားသည္။

ထုိ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္စဥ္က ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ေခြ်းတပ္သား ၈ ေသာင္း ေက်ာ္၊ ႏိုင္ငံတကာက စစ္သံု႔ပန္း ေခြ်းတပ္ သား ၁၃၅၀၀ ထက္မနည္း ေသဆံုးခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းသည္ ကမာၻလွည့္ခရီးသြားမ်ားကို အမ်ားဆံုး ဆြဲေဆာင္မႈရွိေသာ ေနရာတခု ျဖစ္လ်က္ရွိသည္။

http://burma.irrawaddy.org/news/2014/08/14/63171.html

0 မွတ္ခ်က္မ်ား:

Post a Comment

 
Top